مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 15:562020-01-15اقتصادي

6 میلیون قطعه مرغ و طیور در اصفهان واکسینه شدند


شهرام موحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه واکسیناسیون نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های دام و طیور دارد، اظهار داشت: با توجه به وجود شرایط ناجوانمردانه تحریم ها، سازمان دامپزشکی کشور با پیگیری فراوان توانست واکسن موردنیاز را وارد کند و در یکسال گذشته بیش از 6 میلیون قطعه انواع طیور در استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه در سال های 95 تا 97 کانون های متعدد بیماری در واحدهای صنعتی و روستایی استان ثبت شده بود اما در سالجاری با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی، این عدد به صفر رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه آرامش کنونی در صنعت طیور را نتیجه اقدام ها و تلاش های شبانه روزی در امر مهم پیشگیری از بیماری ها دانست و افزود: از 14 ماه گذشته تاکنون هیچ موردی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده و گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: بطور متوسط همواره 25 میلیون قطعه انواع طیور در واحدهای صنعتی استان در حال پرورش هستند که این خود نشان دهنده جایگاه اصفهان در سطح کشور است.

موحدی بیان کرد: ارتقاء چشمگیر سطح امنیت زیستی در واحدهای پرورشی استان حاصل اجرای 180 بازدید کمیته ممیزی امنیت زیستی واحدهای پرورش مرغ تخمگذار و پولت و تعامل بسیار خوب از سوی بهره بردان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 میلیون قطعه مرغ و طیور در اصفهان واکسینه شدند

6 میلیون قطعه مرغ و طیور در اصفهان واکسینه شدند